Pamplona - Santo Domingo del Calzada - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Pamplona - Santo Domingo del Calzada - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Pamplona - Santo Domingo del Calzada

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

12 Mei 2013 | Nederland, Tilburg

Hallo familie, vrienden en bekenden.

Om met het eerste te beginnen: In de vlugte hebben we de eerste keer een paar bijzonderheden vergeten te vermelden. In de Pyreneën hebben we nog door de sneeuw moeten dokkelen. Weleenswaar maar een tiental meters, maar toch. Ook hebben we er van een natuurverschijnsel mogen genieten. Eerst hebben wij een negental gieren op korte afstand zien zitten. Later hebben wij een paar gieren zien vechten om een geschoten berggeitje.

In Zubiri hebben we de twee Nederlandese mannen uit Etten-Leur weer ontmoet en zijn samen met hun verder gegaan naar Pamplona. In Pamplona zijn we aan de wandel gegaan en hebben de straatjes bekeken waar de jonge stieren doorheen gejaagd worden en waar dan de jeugd voor wil blijven. Een groot kunstwerk laat dat zien. De andere morgen zijn we van start gegaan naar Puenta La Reina. Onderweg zijn we voorbijgegaan aan het overbekende kunstwerk van pelgrimgangers. Het ging zo goed dat we doorgestoomd zijn naar Cirauqui.

Welke dag leven we nu? O ja, donderdag 9 mei. Dit is een echte dag voor de Nederlanders. Onderweg is er in Irache, naast een waterbron ook een wijnbron. Daar kunnen wij natuurlijk niet aan voorbijgaan zonder ons flesje te vullen. Hadden we dat maar niet gedaan want dan waren we misschien wel voor de bui binnen geweest. Nu begint het aardig te regenen. Ondanks dat bereiken we ongeschonden en zonder te slingeren Villamayor. Er was geen plaats meer in de herberg. (Waar ken ik dat toch van?) Het is gelukkig opgehouden met regenen en na een droog T-shirt en met aanvulling van de nodige energie lopen we dertien kilometer verder naar de volgende herberg in Los Arcos.Tot nu toe onze langste afstand van zesendertig kilometer.
Vrijdag doorkruisen we de golvende wijnvelden waar de lekkere Rioja wijn vandaan komt en belanden we in Logrono. Zaterdag is een duplikaat van vrijdag: heuvel op heuvel af, met als eindpunt Najera. Onze slaaplaats is een grote slaapzaal waar we ongestoord met honderd mensen onze nacht doorgebracht hebben. Zondag, moederdag een roosje voor ons Anneke. Na een lekker ontbijtje ( door Jan voor Anneke besteld ) ha, ha, ha,.... verlaten we nu de wijngaarden die overgaan in landbouwgebieden.
Hierbij passeren we een geldverslindend project, met honderden huizen die door projectontwikkelaars met Europese subsidie op goedkope bouwgrond gerealiseerd zijn, maar waar nog weinig van verkocht is.
Zo bereiken we voor twaalf uur de refugio al in Santo Domingo del Calzada. Daar slapen we bij de refugio waar de reserve kippen in een hok zitten die in de kerk de liefdessage in stand houden. Vandaag is ook de feestdag van Santo Domingo en daarom is er een processie waarbij het standbeeld van Santo Domingo meegedragen wordt. Het schijnt dat er ook vanavond groots gefeest wordt. We wachten af. Nu is het etenstijd en we zullen op een later tijdstip nog foto´s toevoegen

Groetjes De Wandelstiertjes,
Jan & Anneke van Loon.

• 12 Mei 2013 - 21:17

Patje:

Hoi wandelstiertjes jullie tocht heeft weer tot grote hoogte geleid. Met de voetjes door de sneeuw. Goed dat die gieren het niet op jullie gemunt hadden. Maar mooi hoor zulke vogels op een korte afstand. Nu in een stadje met weer gevogelte in de hoofdrol. Jullie gaan als een speer.
    Vandaag bij omi Moederdag geviert en gezellig met haar het avondeten gegeten. Morgen de meiden weer thuis en nog een dagje vrij. Dan kunnen zij ook nog eens een berichtje naar jullie sturen.

Dikke kus De meiden en Patje

• 13 Mei 2013 - 09:11

Adriënne Van Der Ham:

ik vond al dat jullie het er goed afgebracht hadden in de Pyreneëen zo zonder sneeuwverhalen terwijl die een week tevoren nog actueel waren. Dus toch.... Nou hier is het baggerweer. ben weekje vrij vanwege Anneke's (hahaha) en Miranda's verjaardag.
    Zovast Van harte gefeliciteerd en ik drink hier wel een lekker wijntje erop.
    Aantje en Janus loop ze lekker en tot horens weer.

dikke kus (voor verjaardag) en knuffel voor beiden.
    liefs Adriënne

• 13 Mei 2013 - 13:48

Ada En Karel :

hoi luitjes mijn petje gaat weer af voor jullie .
    ik ben twee keer naar denbosch. gelopen ging heel goed .
    maar wat jullie doen zie ik mij niet doen .
    Anneke van harte gefeliciteerd met je verjaardag .
    zondag 19 mei ga ik de 40km lopen met mijn zus
    gaat uit van moergestel fietsdorp moet me lukken .

heel veel groetjes doeiiiiiii

• 13 Mei 2013 - 15:25

Riet En FRans:

Hoi Anneke en Jan
    het gaat weer super zo te horen, maar wel van alles gehad, sneeuw en regen
    we hopen dat je er toch ook van kunt genieten, en mooi weer komt eraan
    ANNEKE een hele fijne VERJAARDG morgen, en laat je flink verwennen
    Nog heel veel wandel plezier en tot mails
    Groetjes Riet en Frans xx

• 13 Mei 2013 - 18:36

Ben En Marian Van Oudheusden:

Mooi verhaal weer Jan en Anneke fijn dat alles naar wens verloopt.Groetjes Ben en Marian

• 13 Mei 2013 - 19:45

Annie En Leo:

Hallo Anneke en Jan
    Anneke gefeliciteerd met je verjaardag.
    Hier is het weer ook niet erg goed.
    Hoop dat jullie het goede weer mee brengen. Groetjes en veel
    wandelplezier.
    Annie en Leo

• 13 Mei 2013 - 21:07

Jo & Wil:

Hoi Wandelstiertjes
    Het is weer een mooie trip.
    En leuke dingen om op terug te kijken
    ( Jan dat moederdag ontbijtje heeft ze dat helemaal alleen op )
    En Anneke morgen een hele fijne verjaardag van Harte Gefeliciteerd
    Maak er een mooie dag van

Groetjes van uit Goirle

• 13 Mei 2013 - 23:07

Floor & Geert:

Wat klinkt dat weer heerlijk!Maar goed dat jullie dit keer de sneeuwschoenen niet nodig hadden;))
    Anneke,wij wensen jou alvast een hele fijne dag toe samen met Jan op jouw verjaardag!
    Hartelijk gefeliciteerd!We zullen er zeker een borrel op drinken,proost!

• 14 Mei 2013 - 09:16

Else Marie En Jo:

Anneke, Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag! Samen met Jan een fijne dag! Leuk om jullie verhalen te lezen! Veel bewondering voor jullie!

• 14 Mei 2013 - 09:26

Lies Verbunt:

hallo jan en anneke

fijn dat het zo goed gaat.
    anneke hartelijk gefeliciteerd met jou verjaardag
    jan ook gefeliciteerd eneen fijne dag .
    groetjes lies

• 14 Mei 2013 - 11:07

Jan En Doris:

Hey Anneke en Jan,
    Allereerst, Anneke van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Deze verjaardag zul je niet zo gauw vergeten, denk ik. Want - bikkels, dat zijn jullie - wat een verhalen. Op een kaart volg ik vol bewondering jullie wandelroute en hoop nog vele mooie verhalen te lezen.
    Hele fijne verjaardag nog en tot gauw weer. Groetjes - ook van Jan - Doris

• 14 Mei 2013 - 11:09

Adriënne:

hoi Anneke en Jan
    ik (oma) ben bij adrienne aan het koffie drinken. het weer is niet zo fijn, maar ik ben hier te voet aangekomen.
    als ik bij Adriënne gegeten heb (vliegende kraai haha) ga ik boodschappen doen.
    Morgen komen ze van beter horen de bel en ringleiding leggen.ben benieuwd.
    Zoigauw ik hoor dat jullie weer iets geschreven hebben ga ik weer naar Adriënne om het te lezen en mijn nieuws aan jullie te schrijven.
    heel veel loopplezier.
    groetjes
    OMI

• 14 Mei 2013 - 11:22

Paul En Hetty:

Hallo Anneke en Jan
    Allereerst, Anneke, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wel weer apart om nu jarig te zijn.
    Doet me toch weer denken aan de vorige verjaardag tijdens jullie pelgrimstocht, toen Floor en Geert ineens voor je neus stonden.
    We vinden het weer ontzettend leuk om het wel en wee van jullie tocht te lezen.
    We wensen jullie nog een heel voorspoedige reis en natuurlijk een fijne dag vandaag.
    Lieve groetjes Paul en Hetty.

• 14 Mei 2013 - 20:26

Marieke:

Lieve Anneke en ja Jan jij bent ook lief maar nu is het vooral Anneke . Anneke van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik zal er hier thuis een wijntje opdrinken terwijl ik aan jou/jullie denk . Nog veel wandel plezier en geniet van de omgeving en van elkaar xxx Marieke