Burgos - Bercianos - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Burgos - Bercianos - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Burgos - Bercianos

Door: Jan & Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

20 Mei 2013 | Nederland, Tilburg

Hallo Familie, vrienden en bekenden.

Brrrr........................ en nu een fris zonnetje.

Na een druilerige aankomst in Burgos is in de loop van de middag het zonnetje doorgebroken, maar desondanks bleef het toch te koud voor de tijd van het jaar.We hebben dus toch nog van de stad kunnen genieten. De kathedraal blijft voor ons de mooiste die we gezien hebben. Bij vertrek in de vroege morgen was het gelukkig ook droog maar het gras zag wit van de nachtvorst. Dit is het begin van de meseta ( De 200 km lange hoogvlakte zonder noemenswaardige begroeiing). Er wordt geadvisserd om tenminste drie liter water mee te nemen. Dat is in de zomer wel wenselijk, maar bij deze temperaturen verlies je weinig vocht en kun je beter warmde chocolademelk bij je hebben. Veel variatie is er in de afgelopen dagen dus niet geweest en regen de dorpen zich rustig aaneen. Wel hebben we enige bulten te verwerken gekregen. Een met een kilometer lange stijging van 12 % en een daling van maar liefst 18 %. Ook werden we nog verrast met een schaapsherder en zijn kudde. Netjes wachtend op een seintje van de herder om een vekeersweg over te steken. Vandaag liepen we over wandelwegen waarop acht jaar geleden platanen zijn geplant om schaduw te geven aan de wandelaars. Ondanks dat er verteld wordt dat deze aan de verkeerde kant van de weg zijn gezet geven deze ook nu al enige schaduw, al is dat voor ons nog niet nodig. We zitten nu in een gebied waar de oude huizen van lemen blokken gemaakt zijn, die ieder jaar opnieuw besmeerd moeten worden om verval te voorkomen. De nieuwe huizen zijn net als bij ons van steen.

Nog vele groetjes en .............
een extra knuffel voor onze meisjes Annabel en Fien.
Van de Wandelstiertjes,
Jan & Anneke van Loon

• 20 Mei 2013 - 16:49

Rini En Jan:

Anneke en Jan,
    Leuk om weer van jullie te horen. Je laat je door kou of regen niet uit het veld slaan.
    Wat heb jullie een prachtige foto bij het vorige verslag gezet. ik bedoel de foto met het bijschrift "cadeautjes voor Annabel" waar jullie met zijn tweeën vol goede moed te zien zijn. Dappere mensen!
    Groeten van ons uit het (ook koude en natte) Nederland.
    Rini en Jan

• 20 Mei 2013 - 19:48

Adrienne En Peet:

hoi wandelfreeks,
    ook bij jullie wil het weer niet écht z'n best doen hé? gister (1ste Pinksterdag) was het wel aangenaam weer.dus dan denk je : morgen ook wel weer. maar niks is minder waar. vanmorgen weer met regen gaan werken. tegen de avond met regen wéér gaan werken. nu lekker aan het dinertje dat Peet gemaakt heeft.
    Ondanks de kou loop lekker met veel plezier. Hopelijk brengen jullie straks het lekkere weer mee als jullie in Santiago aangekomen zijn.
    liefs en dikke kus
    Peet en Adriënne

• 20 Mei 2013 - 19:48

Annabel Van Loon En Fien Van Loon:

Hallo opa en oma,

Fien is onder het eten in slaap gevallen met een stukje frikadel nog in haar handje. We hebben heerlijk gereden. Ik mocht op Darko rijden en Fien mocht op Joris rijden op de weg het hele driehoekje rond. Daarvoor hebben we nog met Pino en Wick in de bossen gereden. Het was vandaag ook koud hier. Gisteren was het een prachtige zonnige dag. Volgende week ga ik ook veel lopen. Dan begint de avondvierdaagse.
    Aan de overkant bij opa en oma van Erp heb ik zaterdag de geboorte van een Alpaca gezien. Er wordt een wit meisje geboren.

Dikke kus van Annabel, Fien en papa en mama.

• 20 Mei 2013 - 21:19

Ada En Karel :

hoi wji zitten ook met de kachel aan.voor het weer hoeven we
    jullie niet achterna te gaan
    heb gisteren de 40 km gelopen ging heel goed.
    volgende week de avondvierdaagse 15 km iedere avond
    jullie nog veel wandelplezier .

veel groetjes ada en karel .

• 20 Mei 2013 - 21:23

Ben En Marian:

beste jan en anneke
    Het gaat lekker he met jullie,gelukkig,maar ja het weer .hier gaan we da kachel weer opstoken want we meoten het doen met 10 graden.Maar slechter kan het niet meer zullen we maar denken.Fijn dat het zo goed gaat met jullie.Hier ook alles goed,goede berichten van het ZH van Marian .Als je terug bent vertel ik je alles.Groetjes Ben en marian

• 22 Mei 2013 - 09:55

Omi :

hoi Anneke en Jan
    ik zit nu bij Adriënne koffie drinken en daarna Dongen in voor de boodschappen.
    Vanmiddag ga ik met de deeltaxi naar ons Riet die weer thuis is in Riel.
    Vanmiddag 5 uur komt de taxi mij weer halen. Gister volle bak in huis. Onze Theo en Tim en Stijn kwamen langs en Cor kwam ook nog. Theo was zondag met Natascha naar Genk geweest. Daar was gelukkig alles oké.
    Paul en Renske zijn ook goed aangekomen. Wel erg moe maar heel gelukkig.
    groetjes Omi

• 22 Mei 2013 - 16:57

Riet En Frans:

Hallo Anneke Jan
    Gaat alles naar wens?
    We hopen dat je wat goed weer hebt, hier is het koud en de kachel is aan
    We nemen ons petje weer af, dat jullie dit toch weer doen
    Met trots vertellen we aan ieder die het horen wil ,wat jullie aan het doen zijn.
    Nog heel veel wandel plezier, en liefs van ons
    Groetjes Riet en Frans

• 23 Mei 2013 - 16:56

Wil & Jo:

hoi Anneke en Jan
    Het gaat goed met jullie, lees ik hier.
    Bij ons word de kleding steeds dikker,
    het is hier nu 8,3 graden om 16.00 uur.
    Doe maar op je gemak het weer is zeer slecht bij ons.
    Veel lol en geluk

Groetjes van uit Goirle

• 23 Mei 2013 - 21:09

Ada En Karel :

hoi luitjes fijn voor jullie dat het weer goed is .
    hier nog niet maar wij kunnen bij de kachel gaam zitten
    jullie niet het zijn weer mooie fotos .
    en jullie zien er goed uit .

wandel ze nog Ada Karel doeiiiiiii.

• 23 Mei 2013 - 21:09

Ada En Karel :

hoi luitjes fijn voor jullie dat het weer goed is .
    hier nog niet maar wij kunnen bij de kachel gaam zitten
    jullie niet het zijn weer mooie fotos .
    en jullie zien er goed uit .

wandel ze nog Ada Karel doeiiiiiii.