Pontremoli - Reisverslag uit Pontremoli, Italië van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Pontremoli - Reisverslag uit Pontremoli, Italië van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Pontremoli

Door: Jan & Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

11 Mei 2010 | Italië, Pontremoli

Halo Allemaal,

Het is lang geleden maar nu hebben we een beschikbare computer gevonden in een heel oud kasteel in Pontremoli.
Om bij het begin te beginnen:
Patrick, Ilse, Annabel en Pukkie zijn woensdagochtend weer naar Nederland vertrokken terwijl wij onze regenkleding weer aan hebben moeten trekken om naar Santa Christina te gaan. Echt in de stromende regen, alsof we in een aquarium liepen, en met donder en bliksem liepen we verder. Desondanks hebben we even later twee mede pelgrimgangers ontmoet. Een Zwitser en een Italiaan. Daar hebben wij samen mee in een refugio geslapen.
De dagen erna hebben we gelukkig droog weer gehad, maar zijn vanwege de overvloedige regenval over een brug van de Po gemoeten i.p.v. met een veerpont. Eergisteren ontmoetten we nog een Duitse pelgrimganger zodat we de avond met vijf man in een refugio onderdak hebben gehad.
De twee eerste lui zijn echter snellere lopers als wij en hebben de kuierlatten genomen. De Duitser is langzamer maar die heeft gisterenavond ook samen met ons in een refugio geslapen. Vanmorgen zijn wij in de stromende regen samen bergopwaarts naar de Passo de Cissa gegaan maar al spoedig vroeg hij ons om ons eigen tempo aan te nemen. Dat hebben wij ook gedaan en zijn vooruit gelopen en hebben wij hier onderdak gevonden in een prachtig kasteel. Daar zijn toevallig een aantal schoolkinderen die daar een rollenspel vanuit de middeleeuwen aan het spelen zijn. Compleet met jonkvrouwen en ridders.

We weten nog niet of we foto's kunnen plaatsen maar we sluiten in ieder geval af met de hartelijke groeten aan iedereen en een extra knuffel voor Annabel en Pukkie.

De wandelstiertjes Jan & Anneke

• 11 Mei 2010 - 15:47

Hans En Hanneke Van :

Ha Anneke en Jan,
    met grote regelmaat lezen we jullie verslagen en bekijken we de foto's om te zien hoe ver jullie al zijn.
    Heel gezellig om te lezen over de nieuwe ontmoetingen onderweg.
    Wij gaan deze week iemand weer ontmoeten die wij onderweg naar Santiago leerden kennen.
    Goede reis ! en groetjes van Hanneke en Hans van Zon.

• 11 Mei 2010 - 18:01

Fré En Gerrie:

Wij wensen jullie veel succes met de tocht naar Rome!
    We denken nog regelmatig aan jullie, groetjes van Fré en Gerrie Colenbrander

• 11 Mei 2010 - 18:29

Marieke:

Hoi Jan en Anneke zo te zien/lezen hebben jullie genoten van het weekje met Patrick ,Ilse en Annabel.Ja en dan is afscheid nemen wel ff moeilijk. Tsja wat
    het weer betreft zit het jullie niet echt mee.
    Maar troost je maar met de gedachten dat het hier bij ons ook koud en guur is.
    Succes met wandelen en ik hoop echt dat het weer wat beter voor jullie zal worden
    Kus Marieke

• 11 Mei 2010 - 18:34

Kell Am See Groep:

Jammer dat jullie steeds maar weer op hemelwater worden getrakteerd,dit wordt weer goedgemaakt met de herrinnering van het samenzijn met kinderen en kleinkinderen.
    we hebben wel het idee dat jullie steeds meer kans krijgen om met medepelgrims ervaringen uit te wisselen en leuke verhalen aan te horen.
    veel succes op de volgende etappe-s

• 11 Mei 2010 - 18:40

Annie En Wim:

Hallo bikkels, wat jammer dat jullie zoveel regen hebben zeg, maar een troost hier is het ook helemaal niks, huilen met de pet op zeggen we dan. Hopelijk wordt het onderhand voor jullie beter en ook warmer. Anneke ik wil jou alvast van harte feliciteren voor 14 mei, geniet er lekker van samen met Jan. Wij zijn dit weekend naar Schoorl, dus daarom de vroege felicitatie. Nou wandel en genieten nog hê
    Groetjes en succes

• 11 Mei 2010 - 19:56

Paul En Hetty:

Na een heerlijk weekje met Patrick, Ilse en Annabel beginnen jullie nu dan aan de laatste lootjes.
    Jammer dat het zo'n slecht weer is.
    Anneke, wij willen jou, en natuurlijk ook Jan, alvast feliciteren met je verjaardag omdat we morgen op"wintersport"gaan naar Zoutelande. Het is niet te geloven, maar vandaag was het, met veel regen, maar 6 gr., en dat in mei.
    Wij wensen jullie nog veel succes met het wandelen en hopelijk wat beter weer.
    Groetjes van Paul en Hetty.

• 11 Mei 2010 - 21:41

Patje:

Hoi wandelstiertjes, wat fijn om weer eens iets van jullie te horen. Nu ga ik er altijd wel van uit dat geen nieuws goed nieuws is want anders weten jullie ons wel te bereiken. Eindelijk dus metgezellen gevonden in de vorm van mede pelgrimgangers, leuk hoor. Is het landschap een beetje wat jullie er van verwachten? Geniet er maar lekker van.

Hier thuis is alles oke. Nog en dagje werken en dan weer een lang weekend vrij ivm hemelvaart. We gaan donderdag alles inpakken en vrijdag vertrekken we naar Ugchelen om weer een wedstrijd te gaan rijden. Hopenlijk met hetzelfde resultaat als de vorige keer.

Veel liefs Ilse, Annabel, Pukkie en Patje.

• 12 Mei 2010 - 05:09

Jan En Rini:

Jan en Anneke,
    Met veel plezier en bewondering hebben we jullie verslag weer gelezen. We hopen dat de Italiaanse zon zijn werk voor julliegaat doen. Heel veel succes!
    Jan

• 12 Mei 2010 - 06:39

Adriënne:

Hey meessen

Nou hier is het één grote hapening. Nova is een schatje.
    Je zou zeggen een replica van Zoë. Heel donker getint en zwarte haartjes. Het is jammer dat ik geen foto kan doormailen want dan zou je het zien.
    Met Miranda gaat het stukken beter. de volgende 2 weken ben ik vrij om haar een beetje te helpen (of in de weg te lopen haha)
    Nou Anneke en Jan we spreken elkaar vlug weer.
    Dikke kus
    Adriënne

• 12 Mei 2010 - 08:11

Toontje En An Siemon:

hallo gr uit het natte dongen.knap hoor wat jullie doen.wij volgen jullie op de site.leuk dat de kinderen zijn geweest kun je er weer even tegen.nog veel wandelplezier en hoop beter weer tot ziens

• 12 Mei 2010 - 08:23

Marleen:

het klinkt weer als een echte pelgrimstocht. refugio's, mede pelgrims. leuk.
    Jammer van het beestenweer. Wie had dat nou verwacht. Ik hoop voor jullie (en voor ons ook trouwens) dat het snel veel beter wordt.
    Adrienne en Peet voor als jullie dit lezen, hartelijk gefeliciteerd met Nova!

• 12 Mei 2010 - 09:39

Kell Am See Groep:

Beste Jan en Anneke,

Allereerst vele groeten uit het koude Tilburg.
    Nog enkele weken en dan zijn jullie weer thuis.
    Ik zie aan de foto's dat het goed met jullie gaat.
    Anneke met 4 mannen en daarbij een goed glas wijn. Ook met het weer treffen jullie het niet.
    Echter na een bezoek van Patrick, Ilse en Annabel kunnen jullie er weer tegenaan.

• 12 Mei 2010 - 09:46

Rien En Dora:

dag dappere mensen ! allereerst Anneke heel hartelijk gefeliciteerd met je 61 ste !!!! zo ver van huis .maar jullie maken er zeker een mooie dag van nog veel jaren in goede gezondheid en tot ziens p. s.sterkte met het weer !!!!! groetjes rien en dora

• 12 Mei 2010 - 13:08

Lies Verbunt:

hoi Anneke en Jan.
    fijn om weer iets van jullie te lezen en de mooie fotos te zien en om te zien dat het zo goed met jullie gaat de centimeter wordt steeds korter het begint al op te schieten dat jullie je reis doel halen noch veel loop plezier en groetjes lies.

• 12 Mei 2010 - 13:57

Riet En Frans:

hoi anneke, jan ,jullie schieten behoorlijk op
    zonde van het slechte weer ,maar hier is het ook regen en 7 gr dus ook heeeeel koud.
    anneke volgens mij ben jij binnenkort toch jarig?dan alvast GEFELICITEERD en laat je lekker verwennen hé
    nog veel wandel plezier,en weer tot gauw x x

• 12 Mei 2010 - 16:32

Ada En Karel :

hoi Anneke en Jan we hadden toch wel verwacht dat het weer beter zou zijn als in ons kikkerlandje wel jammer maar jullie doen het goed zo te zien van Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag ook voor Jan maak er een mooie dag van we waren bij je moeder op de koffie geweest was heel gezellig nog even dan zitten we weer bij jullie aan de koffie daar kijken we naar uit nog veel wandelplezier groetjes Ada en Karel .

• 13 Mei 2010 - 08:53

Renske Mommers:

Hoi Jan en Anneke!

Het is alleen al gaaf om jullie verhalen te lezen! Het is een heel avontuur! Jullie zijn echt al een heel eind op weg zeg! Wat gaat dat snel!

Denk er aan he: Regelmatig rekken en strekken! ;)

Geniet van alles wat jullie meemaken! en succes met de nog volgende kilometers!

Heel veel lieve groetjes vanuit het Hilvarenbeekse Multifit van ons allemaal!

• 13 Mei 2010 - 11:16

Riet Denissen:

Hoi Anneke en Jan
    Wij volgen jullie nog steeds en ik begrijp dat ook in Italie het weer niet meewerkt net als hier, de kou en regen verveelt al lang.
    We maken als jullie thuis zijn zeker een afspraak want er is nu weer wat meer tijd ons moeder is opgenomen in huize Stanislaus te Moergerstel.
    Maar voor nu een hele fijne en zonnige verjaardag, geniet er van.Anneke en Jan Proficiat.
    groetjes Egbert, Riet Anne en Esmee

• 13 Mei 2010 - 11:51

Wil & Jo:

Hoi stappers,Mooie foto's je hebt er vast nog wel meer maar die zien we nog wel
    jammer van het weer 10º
    niet veel,maar jullie lopen naar het zuiden,
    bij ons is het ook 3 keer niets, Anneke & Jan al vast van harte gefeliciteerd maak er samen iets van.proosten op jullie doen wij thuis,
    Bij ons is alles goed maar je kunt nergens naar toe. Groetjes van uit Goirle

• 13 Mei 2010 - 15:11

Jan En Rini:

Wij feliciteren jullie van harte, niet alleen met de verjaardag, maar óók met de prestatie die je nu al geleverd hebt.
    Groeten
    Jan

• 13 Mei 2010 - 19:03

Yvonne [Raab Karcher:

Wat leuk om te zien zeg.
    Fijn dat het zo goed gaat.
    Leuke verslagen.
    Hou vol.
    Lieve groetjes Yvonne.

• 13 Mei 2010 - 22:03

Lies Verbunt.:

hoi Anneke en Jan.
    1 minuut over twaalf 14 mei.
    graag blijf ik wat langer op om jou Anneke te feliciteren met jou verjaardag Jan jij natuurlijk ook met Anneke maak er een fijne dag van heel veel liefs en groetjes Lies.

• 14 Mei 2010 - 03:27

Natascha En Mannen:

Hoi lieve tante Anneke en Ome Jan,

Tante anneke van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij wensen je een hele fijne dag toe dat je met een heerlijke zon vanavond met ome jan mag toosten met een lekker wijntje op je verjaardag.

En wat zijn jullie al een eind zeg...wow. En wat gaat het snel, nog lekker genieteren hoor!

liefs vanuit de Moer
    ook van theo en Nel

doeiiii

Natascha, Erik, Tim, Stijn een Jelte

• 14 Mei 2010 - 07:32

Annie En Leo:

hoi ANNEKE jAN
    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG ANNEKE VANDAAG.
    JULLIE ZIJN AL VER,ALLEEN ZIT HET WEER NIET ALTIJD MEE.
    MAAR HIER ZIJN DE TWEE WEKEN SCHOOL VAKANTIE OOK VERREGEND.
    IK HOOP DAT JULLIE VAN NU AF AAN DE ZON TE ZIEN KRIJGEN.
    GROETJES VAN LEO EN ANNEKE.

• 14 Mei 2010 - 09:35

Jos & Pauline:

Er is er een jarig HOERA HOERA, dat kun je wel zien, dat is zij...!
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag!! Laat je lekker verwennen door Jan!Wij wensen jullie de laatste loodjes, droog weer, zon en wandelgenot toe!!

• 14 Mei 2010 - 12:23

De Kimenaaikes:

Hallo allebei nog van harte gefeliciteerd en wat gaat het goed zeg.
    Alleen het weer zit niet echt mee hé.
    Wat een mooie foto's van onderweg.
    Het gaat jullie goed. En pak er vanavond maar een van ons. Gr van Hans Sylvia Damian Tycho en Lizanne.

• 14 Mei 2010 - 14:36

Albertine & Jan:

Anneke, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Regen is kennelijk een trouwe bondgenoot maar het deert jullie niet al te zeer: lotgenoten houden elkaar op de been!
    Wij wensen jullie verder een zonnige voortzetting van de reis toe; Italië is tenslotte het land van de zon.
    Groetjes van albertine en jan