Montefiascone - Reisverslag uit Rome, Italië van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Montefiascone - Reisverslag uit Rome, Italië van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Montefiascone

Door: Jan & Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

26 Mei 2010 | Italië, Rome

Hallo Allemaal,

We zijn opgehouden met de belofte van het dienstertje dat er volgende dag zon zou zijn.
Dat was inderdaad zo, alleen had ze er niet bij verteld dat we een bui regen op ons dak zouden krijgen.
Vanaf toen is er weersverbetering ingetreden. Het dreigde af en toe nog wel wat en er viel af en toe een druppeltje, maar gelukkig geen onweer meer. Nee zelfs volop zonneschijn.

De tocht naar Siena is helaas voor ons niet helemaal vlekkeloos verlopen. Door omstandigheden zijn wij rechts om de stad heen gelopen i.p.v. linksom en hebben wij de stad links laten liggen. De dag erop zijn wij doorgestoomd naar Buenconvento waar vrijdagavond een pinksterfeest gevierd werd en waarbij wij de grens van de 200 km naar Rome bereikt hebben. Deze grens hebben we toen bereikt omdat we enkele km's door moesten lopen omdat de hotels vol waren en wij een B&B adres moesten zoeken. Zaterdag zijn wij via Bagno Vignoni naar Gallina gegaan. In Bagno Vignoni is een bron met Thermisch geneeskrachtig water dat via een kanalenstelsel geleid wordt om de mensen kans te geven hun voeten daarin te dompelen. Natuurlijk hebben wij dat ook gedaan. Heerlijk, lekker in het zonnetje. De volgende plaats is Radicofani, een prachtig dorpje boven op een berg waar je bij goed helder weer boven op de gerestaureerde kasteeltoren zowel de Adriatische Zee, als de Middellandse Zee kunt zien. Helaas was het nu niet zo helder maar konden we Nederland bijna zien liggen, zo ver konden we kijken. In Radicofani hebben we drie medepelgrims ontmoet waarvan één (Hans) nog steeds met ons meeloopt en waarmee we waarschijnlijk Rome wel zullen bereiken. Het Duitese stelletje kan vanwege tijdgebrek niet meer verder. In rustig tempo zijn we via Aquapendente naar Bolsena gehuppeld waar wij in een nonnenklooster ontvangen zijn, gelijk als in een viersterren Hotel. Vandaag zijn we vanuit Bolsena via de heuvels rond het meer van Bolsena in Montefiascone aangeland waar wij bij een internetpoint ons verhaaltje kwijt kunnen, en waarschijnlijk ook nog wat foto's kunnen plaatsen.
Zoals het er nu naar uit ziet zullen wij op het einde van de maand, dan wel in het begin van de nieuwe maand Rome bereiken.

Ontvang allemaal weer de hartelijke groeten en een extra knuffel voor Annabel en Pukkie,

De Wandelstiertjes,
Jan & Anneke.

• 26 Mei 2010 - 17:08

Ada En Karel :

hoi wandellaars .hier is het vandaag koud en ook nat maar fijn dat het bij jullie nu een beetje goed weer is het blijven mooie fotos die jullie sturen wij zijn wel aan het oefenen voor de vierdaagse gaat goed toch kijken we er naar uit naar jullie thuis komst ge niet nog van de laaste weken groetjes van jurgen en maykel doeiiii

• 26 Mei 2010 - 17:09

Marieke:

Hoi Jan en Anneke
    Nu na zo'n dompelbad van jullie voetjes in geneeskrachtig water moeten die voetjes toch wel vleugeltjes gekregen hebben :) Succes met de laatste loodjes en geniet nog van de wandeling ,de natuur en de zon
    groetjes Marieke

• 26 Mei 2010 - 19:50

Natascha:

Hoi wandelstiertjes,
    dat voetenbadje was wel heeel lekker. Wat hebben die voeten al veel bewandeld en jullie al heel ver gebracht. Nog heel veel succes met de laatste wandeldagen. Geniet ervan.

Liefs vanuit de Moer

Natascha en Erik
    Tim,Stijn en Jelte
    Theo en Nel
    Robbin en Natascha

• 26 Mei 2010 - 20:10

Amber, Jolanda, Toni:

He luitjes,
    Succes met de laatste 200 km. Voor jullie is dat nog maar een klein stukkie!
    Groetjes

• 26 Mei 2010 - 20:34

Ton En Cor:

Hebben jullie verslag gelezen en zijn erg onder de indruk in gedachten lopen we met jullie mee met de voeten valt het nog mee ze zijn nog goed slank.Nog zonnige dagen toegewenst door ons.
    groetjes Ton en Cor.

• 26 Mei 2010 - 20:47

Karin:

Haaaai Jan,Anneke,

Heb een tijdje terug nog eens op jullie "dagboek" gekeken en dacht toen nog....tuurlik staan er geen verslagen op,zullen toch geen laptop meesjouwen ?!
    Had ff nie nagedacht, want je kunt werkelijk overal wel ergens op internet !
    GELUKKIG maar, wat een leuke,bijzondere,emotionele,koude,zware,warme,natte,dagen/wandeltocht( jes ) maken jullie mee.Zo hebben jullie straks weer iets prachtigs ( mooie foto,s ! )om op terug te kijken.
    Zorg goed voor elkaar...en de voetjes,en tot de volgende x !!

-xxx- uit Hilvarenbeek

• 26 Mei 2010 - 20:49

Joke En Louis:

wij zijn wel benieuwd hoe snel die 200 kielme gaan want de maand is zo om hoor maarja das geen probleem voor jullie nie
    dan't gaat nie snel ook
    nog veel wandel genot die laatste dagen groeten.jo louis

• 26 Mei 2010 - 21:15

Jo & Wil:

Hoi, Stappers mooie Foto,s, ook van die vespa APE50 driewieler mooi weer 24º bij ons 12º en ook regen, je moet zo maar denken als het niet had geregent dan haden we niet met onze voeten in het beekje gezeten. Maar het gaat korten je komt dichter bij het doel waar het allemaal om gaat. petje af hoor.knap hoor, Anneke en Jan. Jullie hebben het echt verdient. heel mooi als je straks thuis zit op de bank. Met de fotoboek op je schoot, denkje aan die mooie tijd terug. Wij zeggen geniet er van. Groetjes uit Goirle

• 26 Mei 2010 - 21:18

Joke En Louis:

groeten uit 't kouwe ,en af en toe warme zeeland,
    we hebben toch wel 'n fijne vacantie al zitten,
    jullie 'n eindje weg,
    we hebbe 't goed samen, we wensen jullie veel sucses met t laatste stukje ha, 200 klm. we hopen op volgen keer samen,jo en louis

• 27 Mei 2010 - 08:03

Patje:

Hoi Wandelstiertjes,

Fijn te horen dat jullie van plaatsje naar plaatsje huppelen en niet van dorp naar dorp ploeteren. Wat maken jullie toch een mooie tocht door.
    Gisteren bij Judith, Ralph van Erp en de kids nog over jullie reis gehad. Ralph was weer zeer onder de indruk van jullie prestatie en is meteen in deze site gedoken.
    Hier in het kikkerlandje is het ook goed hoor. Gisteren op controle geweest en alles was weer oke met onze Pukkie.
    Wij wachten met smacht af om jullie in onze armen te sluiten. Geniet nog lekker van het laatste stukje en van het mooie Rome.

Dikke kus Ilse, Pukkie, Annabel en Patje

• 27 Mei 2010 - 10:03

Cees:

Hallookus,Claudius en uwe Gade,

Efkus un berichje vanuit de postkamer.Ut gao de goeije kaant op mee jullie, heerluk om te heure det goed gao, nog effkus en ge staot vur de poorte van ut groot openluchtmuseum.
    Hier is alles OK, un stichtingsweek van 4 daoge meej mar 1 printer, mar tis allemaol goed gegaoen.

Groetjes en tot gauw, gauw,gauw,
    Cees,Tilly en Maarten

• 27 Mei 2010 - 14:52

Lies Verbunt:

hoi Anneke en Jan.
    hartelijk dank voor de kaart en de felicitatiekom net terug van ons theeuurtje jullie hebben de groetjes van iedereen en gelukkig anneke ben jij er de volgende keer weer bij veel succes met de laatste kilometers en heel veel groetjes lies

• 27 Mei 2010 - 19:42

Jan En Rini:

Jan en Anneke,
    Wij vinden het schitterend dat het doel van jullie tocht in zicht komt. Het is een knappe prestatie die jullie met z'n tweetjes geleverd hebben. We genieten ook van de foto's die we via internet te zien krijgen. Groeten en tot ziens.
    Jan

• 28 Mei 2010 - 12:30

Riet En Frans:

Hoi Anneke en Jan ,Wat is het toch leuk om het allemaal een beetje mee te beleven met jullie wandeltocht,jammer dat het toch niet zo'n goed weer is.Maar het begint weer te korten,het eind is nu te overzien.Geniet er nog van,en tot mails.Groetjes van de Fam x x

• 28 Mei 2010 - 16:58

Ans Niemeijer:

Leuk, dat we 'n beetje bij kunnen houden, wat jullie uitspoken! Het ziet er gezellig uit op de foto's. En nu dan echt op naar Rome, want dat is voor jullie peanuts! groetjes Fons en Ans ui Tilburg

• 29 Mei 2010 - 07:18

Paola Musters:

Hoi Anneke en Jan,
    Het is al 3 dagen geleden dat jullie berichtje geplaatst is, jullie zullen denk ik nu nog maar 100 km van Rome verwijderd zijn. Geniet van de laatste dagen wandelen en zeker ook van het heel mooie Rome.

Groetjes,
    Marc en Paola Musters

• 29 Mei 2010 - 13:39

Irene:

Hai Jan en Anneke Bijna in Rome goed gedaan!
    Toscane is mooi ,vooral als je het lopend doet.Dat uitzicht in Radicofani wil ik ook wel eens zien.
    Wandel ze en doe de groeten aan de paus .tot ziens ciao e saluti Irene

• 30 Mei 2010 - 06:01

Kell Am See Groep:

Hoi wandelstiertjes

even nog een laatste groet uit berlijn. Van ons allen krijgen jullie de hartelijke groeten. De laatste loodjes zijn voor jullie aangebroken. We namen al ons petje voor jullie af, maar sinds gisteren avond is dit een gigantische pet. Na drie dagen slenteren hebben we pijnlijke voeten en benen. We zijn blij dat we nu de bus in kunnen.

Geniet ze van de laatste dagen en op naar Rome.

groetjes van ons allemaal

• 31 Mei 2010 - 13:29

Rien En Dora :

hallo wandelaars ! heel hartelijk dank voor de
    kaart t g v mijn verjaardag jullij hebben bijna het doel bereikt !!!! wat een prestatie .petje af hoor we wensen jullie veel plezier in rome het zal wel indrukwekkend zijn ! daar horen we vast meer van goeie reis verder en behouden thuiskomst .tot ziens rien en dora

• 31 Mei 2010 - 15:39

Maya Pijpers:

Hallo Jan en Anneke
    Wat hebben jullie toch weer mooie natuur en veel cultuur gezien.Jullie hebben het toch geflikt,zo ongeveer.Heel veel lieve groetjes MAYA