Amsterdam - Gouda - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Amsterdam - Gouda - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Gouda

Door: Jan & Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

12 December 2011 | Nederland, Tilburg

Hallo familie, vrienden en bekenden.

Ons wandelbloed begon weer te kriebelen en daarom zijn we begonnen aan het overbekende Pelgrimspad. Dit pad zal ons in de loop van de tijd brengen van Amsterdam naar Visé.

Zondag 13 november 2011 zijn we met de auto weggebracht en afgezet in Amsterdam. Vanuit het Vondelpark zijn wij via de Sloterkade en de Amsterdamse Bosbaan dwars door het Amsterdamse Bos richting Aalsmeer gewandeld om 's avonds in Oosteinde bij mensen van vrienden op de fiets de nacht door te brengen.

Maandag 14 november is het zeer mistig als we rond negen uur onze wandeling aanvangen. Vandaag gaat de route naar Westeinde met zijn Westeinderplassen om vandaar uit naar de Kwakel te gaan met zijn bekende fort van de waterlinie van Amsterdam. De route loopt over het jaagpad langs het Amstel-Drechtkanaal. Bij de sluis buigen we af om in Bilderdam uit te komen. Het is niet de kortste weg die gelopen wordt maar wel worden er de mooiste stukken natuur in opgenomen.Zo wandelen wij over menige mooie grasdijken die dit gebied rijk is. 's Avonds logeren wij in de midle of no where bij B&B De Uilentuin.

Dinsdag 15 november gaat de wandeling vanuit Ter Aar dwars door de polders met zijn prachtige molens naar Zwammerdam. Aan de andere kant van het dorp gaan we wederom de polder in en ook weer via uitzichtvolle grasdijkjes naar Reeuwijk waar wij het idee krijgen om weer in de echte wereld terug te komen. De rust en stilte van de afgelopen dagen worden weer ingenomen door bedrijvigheid.

Woensdag 16 november geeft ons de rust terug die we even kwijt waren. Ondanks de nachtvorst is het nu heerlijk wandelen langs en door de Reeuwijkse plassen waar de tijd stil lijkt gestaan te hebben. Aan het einde van de plassen passeren we een ringvaart. Honderden ganzen die zich daar verzamelen om weg te trekken verwelkomen ons.
Wij lopen Driebruggen binnen. Driebruggen uitlopend gaat het ook nu via een grasdijk verder. Het blijft mooi. Op de bekende tiendweg van Haastrecht gaan wij de alternatieve route op om langs de Hollandse IJsel naar Haastrecht te gaan. Tenslotte lopen we door om te eindigen bij het station in Gouda, waar wij de trein nemen naar Tilburg.

• 12 December 2011 - 21:59

Corina:

Hoi Jan & Anneke,

Dan waren jullie wel heel dichtbij Stolwijk! Mooi is het in de polders he.

Veel plezier!!

• 13 December 2011 - 09:47

Paul En Hetty:

Hallo Jan en Anneke
    Het was wel heel verrassend om weer een bericht van de "Wandelstiertjes" te krijgen.
    Het is wel genieten van ons prachtige Nederland (ook in de herfst).
    Wij wensen jullie heel veel plezier met deze "Pelgrimstocht".
    Groetjes Paul en Hetty.

• 13 December 2011 - 19:57

Patje En Zijn Meiden:

Toch weer leuk hoor om z'n reisverslag te lezen. Hoe was de A'damse Bosbaan? Ik hoor van mijn roeiers dat dit zo'n prachtige roeibaan is. Fijn te horen dat jullie het genieten van het wandelen niet verleerd zijn. Dikke kus Patje en zijn meiden.

• 14 December 2011 - 16:14

Paola Musters:

Helemaal leuk zeg om te lezen dat jullie weer aan de volgende tocht begonnen zijn. Ik concludeer eruit dat het goed gaat met jullie en dat is het allerbelangrijkste. Geniet ervan alvast fijne feestdagen en een geweldig, gelukkig maar vooral gezond 2012.

Liefs
    Paola Musters

• 15 December 2011 - 19:05

Adrienne Van Der Ham:

wat weer een leuk verslag om te lezen. Ben wel blij dat jullie hiero zijn en niet ergens in de buitenlanden.
    liefs Adriënne

• 22 December 2011 - 13:24

Ada En Karel :

hoi Anneke en Jan het zijn weer mooie fotos veel groetjes van ons .