Middelbeers - Steensel - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Middelbeers - Steensel - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Middelbeers - Steensel

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

07 Januari 2013 | Nederland, Tilburg

Hallo Familie, vrienden en bekenden.

In tegenstelling tot het Pieterpad als voorbereiding op onze wandeltocht van Tilburg naar Santiago, is het Pelgrimspad als training voor de camino in kleinere stukken verdeeld. Zou dat komen omdat die tocht ook kleiner is? Vanwege het heïge weer hebben we gekozen voor het Brabantse landschap en niet voor het Zuid-Hollandse rivieren gebied.
Dat komt nog wel. Om toch het Pelgrimspad enigzins aaneen gesloten te houden gaan we met de bus wederom naar Middelbeers om van daaruit naar het zuiden af te zakken. We lopen meteen de Kuikeindse -en Landschotse heide over waar het pijpestrootje ook de overhand heeft gekregen. Na de menige vennen gepasseerd te zijn doorkruisen wij de landbouw -en boswegen naar Vessem. We passeren de Jacobushoeve. Helaas op zondag niet open. Ook na Vessem gaan wij verder door het boerenlandschap dat door ons als gewoon wordt ervaren. Wat zijn we verwend in Brabant. Tussen Knegsel en Steensel struinen we door de prachtige bossen. De naam: "De Acht Zaligheden" , zoals de omliggende dorpen genoemd worden, zegt genoeg. Wij kunnen er ook amper genoeg van krijgen, maar aan alles komt een eind en als we Steensel binnenlopen staan we meteen bij de bushalte. Het geluk is met ons. Tien minuten wachten en instappen maar.

Groetjes,
De wandelstiertjes,
Jan & Anneke.

• 10 Januari 2013 - 20:31

Adriënne:

hallootjes
    nou lekker toch in het heiige Brabant. je bent in ieders geval buiten en lekker aan de wandel.
    op naar de volgende training.
    veel plezier

groetjes Peet en Adriënne

• 11 Januari 2013 - 11:24

Ada En Karel.:

hoi het wandelen blijft een leuke sport
    en zeker als je er van geniet zoals jullie doen .v
    veel wandel plezier nog .
    groetjes ada karel