Maarheeze - Born - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Maarheeze - Born - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Maarheeze - Born

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

02 Maart 2013 | Nederland, Tilburg

Hallo familie, vrienden en bekenden,
Nu de grote wandeling vastere vormen aan begint te nemen gaat de training ook serieuzer worden. We hebben tot nu toe nog maar met een rugzak gelopen met onze dagproviand. Nu wordt de rugzak gevuld met de spullen die we gedurende de komende drie aaneengesloten dagen nodig hebben. Ook Anneke zal daar haar steentje (rugzakje) aan bijdragen. Zo komen ze uit tussen de 8 en 10 kg. Dit lange weekend gaan we in Maarheeze verder waar we onlangs opgehouden zijn. Daarvoor plaatsen we de auto bij het station in Maarheeze en lopen we richting de Hugten om even later de Hugterheide en de Weerter bossen te doorkruisen, overgaand in de Weerter en Budelerbergen waar ook het bungalowpark Weerterbergen ligt. De omgeving is daar zo mooi dat ik me er niet over verbaas dat dat park daar gesitueerd is. Verderop komen we aan een natuurgebied De Ijzeren Man die ontstaan is door een zandafgraving voor de spoorlijn weert-Eindhoven. Midden in de bossen vinden wij daar een kampeerboerderij met chalet voor ons onderkomen. De volgende dag dwalen we verder door de landerijen langs Altweerterheide, Tungelroy, Ell, Hunsel en Ittervoort waarbij wij talrijke aspergevelden passeren. Ook menige boomgaard trekt aan ons voorbij. We komen tegen de avond uit in het prachtige witte stadje Thorn waar we bij vrienden op de fiets onderdak hebben kunnen vinden. Maandagmorgen trekken we de grens over om langs de Belgische kant van de Maas naar het zuiden af te zakken. Weliswaar tegen de stroming in, maar daar hebben wij weinig last van. Ook hier heeft men goed in de gaten gehad dat er hier goed te recreren valt. Wat een prachtige yachthaven. Nu een beetje te vroeg in de tijd van het jaar, maar toch. Hier vormt de Maas de grens tussen Nederland en België. Bij Maaseik passeren we de Maas en worden verder geleid langs de uiterwaarden, waarbij we gehuchtjes passeren die een naam amper waardig zijn. De Maas is daar echter zo smal en kronkelig dat men er een kanaal naast heeft gegraven om het kolentransport van vroeger sneller te doen verlopen. Met het overtsteken van het kanaal zijn we in Born aangekomen wat tevens het einde van onze driedaagse is. Rest ons nog om met openbaar vervoer terug te reizen naar Maarheeze om met de auto huiswaaarts te keren. We hebben er dan toch maar weer 75 km opzitten met volle bepakking, wat achteraf gezien best wel meeviel.

Groetjes,
De wandelstiertjes,
Jan & Anneke.

• 23 Maart 2013 - 12:59

Ada En Karel :

hoi dan zie je pas goed hoe mooi nederland is fijn dat het goed gaat met de .
    rugzak ja jullie kunnen nu aan het aftellen gaan groetjes uit moergestel .