Bleskensgraaf - Heusden - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Bleskensgraaf - Heusden - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Bleskensgraaf - Heusden

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

16 Maart 2013 | Nederland, Tilburg

Hallo familie, vrienden en bekenden,

Om het Pelgrimspad aan elkaar te breien hebben we drie dagen gewandeld in het rivierengebied. Het is voor ons een probleem gebleken om op het Pelgrimspad in het weekend onderdak te vinden. Zodoende hebben we dagelijks van huis uit, gebruik gemaakt van zowel de auto als van het openbaar vervoer, tot en met de beltaxi toe. Ondanks dat we 's avonds thuis sliepen hebben we de ruggenzakken toch gevuld en wel op onze rug gebonden. Zaterdagmorgen hebben we de auto in Bleskensgraaf neergezet om met de bus naar het pontje van Schoonhoven te rijden. Van daaruit zijn we gaan wandelen richting Nieuwpoort om net daarvoor af te buigen naar het ooievaarsdorp waar de "blijvers" overwinterd hebben en waar ook al enkele nieuwkomers aan gekomen zijn. De eerste dag kenmerkt zich vooral door de lange vaarten waarlangs het pad zich begeeft. Het mooiste daarvan is Ammerse Molenkade met vier noch werkende toeristische molens. Wij hebben het geluk dat er molenaar aanwezig is die ons op hoog niveau (boven in de molen) het een en ander uit kan leggen. Verder hebben we de wind letterlijk veel van voren gehad. Goed dat de planning maar een 15 km was. Dat leidde er wel toe dat we zondag in Gorinchem vertrokken zijn om weer in Bleskensgraaf uite komen. Van Gorinchem uit is dat het grotere rivierenwerk met met uiterwaarden en grienden. De tiendweg langs Hardinxveld- Giesendam af is al even uitgestrekt als de plaats zelf en vinden wij dat Nederland toch nog niet helemaal volgebouwd is. Ook hier vinden we mooie vakantieonderkomens die vooral in de zomertijd veel mensen ontspanning zal bezorgen. Nu hebben we de wind dan wel van achter, maar warm is anders. Het is meer koude inspanning dan onze gebruikeleijke inspanning. Het is echt een trainingstocht.

• 23 Maart 2013 - 13:09

Ada En Karel :

hoi jullie zijn echte bikkels petje af .
    groetjes Ada en Karel .