St. Jean Pied de Port - Pamplona - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu St. Jean Pied de Port - Pamplona - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

St. Jean Pied de Port - Pamplona

Door: Jan & Anneke.

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

07 Mei 2013 | Nederland, Tilburg

Hallo Familie, vrienden en bekenden,

Na een voorspoedige vlucht van Rotterdam naar Biarritz en een aansluitende mooie treinreis zijn we zondagmiddag in St. Jean Pied de Port aangekomen. Het was een hartelijk weerzien met Arno en Huberta, de Nederlandse refugio houders waar we acht jaar gelden een paar dagen gelogeerd hebben. Zondagmorgen zijn we vol goede moed vertrokken naar Ronchevalles. Ondanks dat er halfweg de Pyrieneen een nieuwe refugio gekomen is, zijn we toch in een dag overgestoken. Moe en voldaan kwamen we in Ronchevalles aan waar nu het klooster geheel in handen is van de Nedelandse hospitalero´s. In verhouding met acht jaar geleden nu een prachtig onderkomen, waarin hondertachtig pellegrino´s ondergebracht kunnnen worden. Toch bleek dat dit weekend niet genoeg en heeft men de ¨oude refugio¨ ook nog opengesteld. Daar sliepen nu ook nog veertig pellegrino´s. We hebben er heerlijk geslapen en gegeten en zijn de andere ochtend pijnloos op weg gegaan naar Zubiri.
Inverhouding een gemakkelijke etappe van vierentwintig kilometer langs bossen weiden en over kleine riviertjes. Vandaag hebben we op een paar kuitenbijters na een vrij vlakke etappe gelopen naar Pamplona. Deze etappe hebben we zo gepland om tijd te krijgen om van Pamplona te genieten. Dat gaan we nu dus doen.

Ontvang heel veel groeten van ons en tot een volgende gelegenheid.
De Wandelstiertjes,
Jan

• 07 Mei 2013 - 17:31

Patje:

Wat fijn te horen dat het met onze pelgrimgangers zo goed gaat. Jullie krijgen de groeten van pastoor van Noorwegen. Mijn collega's en ik hebben gisteren heerlijk met hem gegeten. Ik ga zo naar mijn meiden en zal ze de groeten en knuffels overbrengen. Hoipipeloi Patje

• 07 Mei 2013 - 18:10

Ben En Marian Van Oudheusden:

Fijn iets van jullie te horen .Goede reis verder en goei weer he,gr.ben en marian

• 07 Mei 2013 - 18:13

Marieke:

Hoi wandelstiertjes
    Leuk alweer zo vlug iets van jullie te lezen, fijn dat alles zo voorspoedig verloopt. Geniet van de omgeving en wandel ze
    xx Marieke

en oma gaat ook mee
    en papa gaat niet mee
    wij gaan naar zoutelande
    en groetjes van iedreen
    en kusjes van annabel en fien.

• 07 Mei 2013 - 19:21

Jo & Wil:

De eerste stap is gemaakt.
    Het einde is nog lang niet in zicht.
    Maar we volgen jullie bericht
    Veel succes en veel plezier.
    We volgen het van af hier.

Groetjes Jo & Wil

• 07 Mei 2013 - 19:23

Adrienne En Peet:

Hoi Janus en Aantje
    Wat ben ik blij dat jullie een goede reis hebben gehad.Dan ook nog een snelle overtocht goh het kan toch nie beter haha.
    nu de luidspreker voor de tv van Beter Horen heb ik vanmiddag gaan halen en geïnstalleerd bij ons moeder. de ringleiding en deurbel komen ze de 15e mei aanleggen, dus dan zal ze toppie horen.
    Nu wandel ze lekker en tot horens
    dikke kus Peet en Adriënne

• 07 Mei 2013 - 22:01

Cees En Tilly:

Ola Jan en Anneke,

Tis wèt, bietje waandele, veul zien en meemaoke, op zunne tèd unne lekkere tappas meej serbessa, en vur ut vrouwke unne Riejogga en det un week of 4-5, daor zèn ergere dinge int leve.
    Alle gekheid op een wandelstok, in gedachte ben ik met jullie aan de wandel, en beleef zo deze geweldige tijd opnieuw.
    Groetjes Cees en Tilly

Wandelspreuk 1

Francis Bacon:

Als je jong bent, is reizen een deel van je opvoeding;

als je ouder bent, is het een deel van je ervaring.

• 08 Mei 2013 - 15:51

Floor & Geert:

Wauw,wat klinkt dat allemaal goed;heerlijk hoor!
    Lekker genieten en goed uitkijken voor de stieren in Pamplona:))
    Xxx

• 08 Mei 2013 - 18:24

Ada En Karel :

fijn te horen dat het goed gaat geniet er van .
    in gedachten lopen we met jullie mee .

groetjes Ada en Karel

• 09 Mei 2013 - 08:00

Rini En Jan:

Jan en Anneke,

Het is goed om te horen dat jullie start zo voorspoedig is verlopen. We kijken uit naar jullie volgende berichten.
    Hartelijke groeten en een goede reis.

Rini en Jan

• 12 Mei 2013 - 16:57

Gerard Zwekars En Corrie Zwekars:

Hoi,wij wensen jullie veel succes en vele kilometers.Wij zijn weer thuis,dus van ontmoeten komt niets van.Veel groetjes van ons twee

• 20 Mei 2013 - 12:54

Hoi Jan En Anneke Alles Naar Wens.:

hoe is 't met 't wandel gebeuren geen probleemen.
    wij hoppen dat alles naar wens loopt, en dat de zin om lekker te wandelen blijft.
    groeten jo en louis

Tags: Pamplona