Middelbeers - Vught - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Middelbeers - Vught - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Middelbeers - Vught

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

25 November 2012 | Nederland, Tilburg

Hallo familie, vrienden en bekenden,

We hebben er weer een wandeldag en een deel van het Pelgrimspad op zitten. Afgelopen maandag 19 november hebben we een snipperdag genomen om toch maar weer een keer aan de wandel te gaan. We zijn met de bus naar Middelbeers gegaan. Van daaruit de bossen in van landgoed "De Baest", het kanaal over naar "De Heilige Eik" en in Spoordonk langs de oude olie- en koren watermolen. Het is de enige van de acht Brabantse watermolens waar de molen over de beek heen is gebouwd en het waterrad onder een dak staat. Dan is het prachtig wandelen langs de, in oude glorie herstelde meanderende en van vistrappen voorziene, beek: De Beerze. De route beschrijving geeft hier mooie uitzichten aan waarvan wij helaas door het mistige weer weinig kunnen zien. Als wij een poosje verder over de Campinaheide lopen kunnen we gelukkig weer wat verder van ons af kijken. Bij kasteel Nemerlaer verlaten we het bosgebied en dwalen wij over de lege Brabantse akkers via Esch naar Vught waar wij bij de Ijzeren Man de aansluiting van het reeds gelopen deel van het Pelgrimspad vinden. Wij nemen de bus weer en laten we ons bijna bij ons voor de deur afzetten.

Groetjes,
De wandelstiertjes,
Jan & Anneke.

• 27 November 2012 - 01:00

Patje:

Toch weer een heerlijke tocht in the pocket! Leuk hoor. Blijf genieten luitjes. Veel liefs Patje en zijn/ jullie meiden.

• 27 November 2012 - 11:00

Ada Karel.:

wij hebben daar ook een stuk van gelopen .
    ook van uit middelbeers naar de campina .
    over osterwijk terug .

veel groetjes Ada Karel.