Sallandse Wandel 4 Daagse - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Sallandse Wandel 4 Daagse - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Sallandse Wandel 4 Daagse

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

26 Oktober 2012 | Nederland, Tilburg

Hallo familie, vrienden en bekenden.

Ondanks dat deze Sallandse Wandel Vier Daagse in Raalte (Overijsel)niet in de route zit van het Pelgrimspad, plaats ik hem er toch maar bij omdat wij hem ook als training voor onze toekomstige wandeling gelopen hebben. Van de drie te kiezen afstanden, 20, 30 of 40 km, hebben we de middelste gekozen. Door omstandigheden konden wij alleen de eerste drie van de vier dagen wandelen. In deze tijd van het jaar is het natuurlijk bij uitstek de gelegenheid om van de herfstkleuren te genieten. Dat hebben we dan ook volop gedaan. Niet in de laatste plaats van de ontelbare paddestoelen die wij hebben gezien. Maandag, 22 oktober, bij aanmelding pikten wij het nationaal record van 22 graden mee. De verdere wandeldagen heeft de zon zich bij ons niet meer laten zien en heeft het grijs de boventoon gevoerd. Zowel het wolkendek als de wandelaars die er onder liepen. De eerste dag is de dag van Wijhe (Het dorp met de titel: Leukste dorp van Overijsel) waarbij we veelal de landbouwwegen bewandeld hebben om ook nog van de uitwaarden van de IJsel te kunen genieten. De tweede dag hebben we als het ware een klaverblad gelopen rondom Heino waarbij we menig landgoed zijn gepasseerd die ons echt niet armoedig overkwamen. Dag drie noemt men de dag van Luttenberg dat, zoals de naam doet vermoeden op een "berg" gelegen is. Het gaat net te ver om dit een bergetappe te noemen. Nog mooier vonden wij het bos richting Hellendoorn en Nijverdal waar onze spieren goed hun best moesten doen om over de hellende en zanderige bospaden vooruit te komen. Dus ondanks het bedrukte weer hebben we al trainend naar waarde genoten.

Groetjes van De wandelstiertjes,
Jan

• 26 Oktober 2012 - 16:49

Adriënne Van Der Ham:

Hey Anneke en Jan

Ik heb alles al gehoord maar toch leuk om het te lezen.
    Leuke foto's ook.

groetjes
    Adriënne

• 26 Oktober 2012 - 19:28

Rini En Jan :

Anneke en Jan,
    De foto van de kasteelheer en zijn vrouwe laat twee voldane mensen zien. Ik hoop dat jullie deze drie wandeldagen zo ook hebben ervaren.
    Groeten,
    Jan

• 21 November 2012 - 21:07

Ada En Karel:

hoi Jan en Anneke.we wensen jullie nog veel wandel plezier .
    ik hoop dat het nu wel aankomt .
    gr van ons .