Vevey - Reisverslag uit Vevey, Zwitserland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Vevey - Reisverslag uit Vevey, Zwitserland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Vevey

Door: Jan & Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

13 April 2010 | Zwitserland, Vevey

Hallo Allemaal,

We hebben nog maar amper op de site gezet dat we Zwitserland naderen, of we zijn er al.

Vanuit Pontarlier zijn we in een dag net de Zwitserse grens over kunnen steken tot Vallorbe waar wij in een koffietentje een stelletje ontmoet hebben die ons meteen uitnodigden om bij hun te komen eten, wat wij natuurlijk niet afgeslagen hebben. Het hotel in het dorp was vanwege de paasvakantie gesloten en zodoende hebben ze ons in Romainastiere afgezet waar wij ons terug in de Romeinse tijd waanden op de antieke slaapzaal. In een woord: GEWELDIG !!!!
Vandaaruit zijn we gisteren in zwaar bewolkt weer met een zeer koude wind naar Lausanne gelopen.

Vandaag zijn we vanuit Lausanne een groot deel langs het meer van Genève gelopen naar Vevey. Nu is het prachtig zonnig weer met een temperatuur van rond de 18 graden.
Morgen gaan we het meer van Genève verlaten om in de richting van de St. Bernhard te gaan.
Wij zijn zelf ook benieuwd hoe dat zal gaan.

Ontvang heel veel groetjes en natuurlijk de gebruikelijke extra knuffel voor Annabel en Pukkie.
Wandelstiertjes,
Jan & Anneke.

• 13 April 2010 - 16:32

Lies Verbunt:

hoi Anneke en Jan.
    Wat gaan jullie toch snel en wat fijn dat er nog leuke mensen zijn.
    hopelijk wordt het weer ook beter een fijne reis veder en heel veel groetjes Lies.

• 13 April 2010 - 16:51

Floor & Geert:

Dat gaat wel heel snel zeg!Fijn dat jullie het zo goed hebben!Heel veel succes met het beklimmen van de pas!Hele leuke foto's trouwens,jullie hebben toch niet echt in dat bedje geslapen?
    Xxx

• 13 April 2010 - 16:52

Anneke Kees Vd Wouw:

halo
    jullie maaken wat mee .
    maar jullie blijfen lachen .
    en ik denk dat je er ook echt van geniet aan de foto tezien .
    het is ook erg leuk lijkt mij.geniet nog maar lekker samen.
    wij denken wel aan jullie .

veel groetjes
    anneke kees

• 13 April 2010 - 16:56

Marieke:

Zo wandelstiertjes jullie doen jullie naam eer aan wat gaan jullie super snel. En terug gaan naar de Romeinse tijd lijkt me een super ervaring. Hoop wel dat jullie weer als Nederlanders zijn terug gekeerd in deze tijd. Wandel ze nog en succes met het beklimmen van de pas
    groetjes Marieke

• 13 April 2010 - 16:58

Annie V.d. Dries:

Hoi, kanjers
    Wat een genot voor jullie even de benen bloot en dat zonnetje op je bol. Hopelijk is dat geen uitzondering meer de komende tijd, maar als van zelf sprekend hoop ik voor jullie.
    groetjes Annie en Wim

• 13 April 2010 - 19:22

Corina Vonk:

Hoi Jan & Anneke,

Wat superleuk om dit dagboek te lezen! Ik vond een briefje bij mijn moeder met jullie site erop en heb alles gelezen. Wat een enorm avontuur waar jullie mee bezig zijn.
    Ik heb bewondering voor jullie.
    Alle goeds voor jullie, en heel veel groeten,

Corina

• 13 April 2010 - 20:32

Kell Am See Groep:

Hallo Anneke en Jan,

Wat goed zeg, dat jullie nu al in Zwitserland zijn. Wij kennen allemaal dit mooie stukje Zwitserland. In gedachte gaan we terug naar wat jullie nu allemaal onderweg gaan zien. Wij wensen jullie veel succes met de hoge beklimmingen, die er nu zeker aan gaan komen. Ook hopen we voor jullie op uitstekend weer, zo kunnen jullie genieten van de mooie vergezichten.

Groetjes Jose, Siraar, Cor, Jan en Natascha

• 14 April 2010 - 08:04

Ton:

Hallo Anneke en Jan,
    Jullie gaan wel er wel tegenaan! Wat gaat het snel. Ik sprak Henk laatst nog en hij is over dit suk al jaren bezig.
    Veel succes en hopelijk veel prachtig weer.
    gr
    ton

• 14 April 2010 - 08:37

Jos Van Kan:

Ik zie dat jullie er goed de pas inhouden.
    En volgens mij aardig op schema liggen.
    Nog veel goed weer gewenst.
    Gr.Jos

• 14 April 2010 - 10:16

Annabel:

De kip is aan het broeden. Groetjes en een dikke kus van Annabel, de kipjes en Adje

• 14 April 2010 - 10:34

Willem II Straat :

Hallo Wandelaars,

Het wordt tijd dat die benen zon krijgen. In de Zwiterse Alpen reclame gaan lopen voor Campina heeft weinig zin, zorg maar gauw voor een paar Milka benen.

Wij zijn hier met zijn alle aan het bijkomen van een weekendje Menwedstrijd in Heukelom.De laatste spullen worden nu opgeruimd en dan gaan wij al weer inpakken voor Winterswijk. Wij kijken er naar uit om vrijdag zelf op wedstrijd te gaan. Ik zal blij zijn als ik vrijdag voor de caravan zit.

Zondagmorgen zijn ook al de lammetjes geboren. Een paar dagen te vroeg. Maar ze is bevallen van een gezonde vierling. Jan, Piet, Klaas en Luna.
    Luna is de kleinste (eens zo klein als haar grote broers) en daarom kan Annabel haar nog goed optillen en knuffelen.

Nog twee weken werken en dan komen wij naar Italie. Als jullie zo hard blijven lopen, zijn wij misschien wel drie dagen onderweg voordat wij jullie bereiken.

Dikke Kus en Knuffels,
    Patrick, Ilse Annabel, Pukkie, Sjef en Jean

• 14 April 2010 - 10:46

Tilly En Cees:

Hallookus maotje en ons Anneke,

Het begint al wat te worden.
    Zwitserland, het land van de mooie passen,raclette en horloges. En om in de horloges te blijven , die St Bernhardpas is maar tikken voor jullie.
    Hier gaat alles relaxed.
    Groetjes en geniet ze.
    Tilly en Cees

• 14 April 2010 - 14:38

Linda&aart:

Hoi Anneke & Jan!

Goed dat de korte broek intussen aan kan. We lezen zo af en toe jullie relaas en nemen ons Petje voor jullie af!

Hou vol hou vol

Linda & Aart

• 14 April 2010 - 20:23

Joep En Marit:

He Anneke en Jan,
    fijn te lezen (en te zien op de foto's) dat jullie al zo'n mooie belevenis meegemaakt hebben. Kan alleen maar beter worden nu Italië in zicht komt. We zijn benieuwd naar wat jullie allemaal nog gaan meemaken. Nog heel veel wandelplezier toegewenst.

• 14 April 2010 - 20:45

Ton En Cor.:

Hallo flinkerds,
    Wat zijn jullie al ver weg. IK kan het mij nauwelijks voorstellen dat jullie nu in Zwitserland lopen.Petje af hoor.
    groetjes van vrouw zonder conditie en Ton .

• 15 April 2010 - 07:58

Jean Van Grunsven:

Dat is snel gegaan, nu de pas nog. Is die al open of moet je de sneeuwschoenen aan?
    Dat antieke bed lijkt mij een echte twijfelaar.
    Nog eventjes en jullie kunnen van de Italiaanse keuken genieten.

Heel veel succes en groetjes van ons allen,
    Jean

• 15 April 2010 - 09:19

Patje:

Wat een mooie foto's, volgens mij allemaal foto's met een verhaal. Wij kijken er naar uit om naar Italië te komen en al die verhalen weer aan te horen.We zullen zelf ook foto's en verhalen meenemen uit ons kikkerlandje. Wanneer jullie een computer tegenkomen om weer een reisverslag te typen zullen jullie eerst een uur bezig zijn om alle reacties te lezen. Leuk hè!Dat zoveel mensen jullie op de voet volgen.
    Voor mij deze week nog 1 dagje werken en dan naar Winterswijk.
    Dikke kus Annabel, Ilse, Pukkie en Patje

• 15 April 2010 - 09:25

Patje:

Vervolg:
    Ik zie dat jullie langs Aigle komen. Of misschien al zijn gekomen. In dit plaatsje maken ze paardrijlaarsen dus als jullie maatje 25 tegenkomen dan moet je maar vragen of ze die achter willen houden dan pikken wij ze wel op wanneer wij naar jullie komen. Hoipipeloi Patje

• 15 April 2010 - 21:16

Rob & Brechtje:

Joehoe een korte broek!!! Dat werd tijd zeg! Bedankt voor het smsje en de kaart, we hebben er weer een enerverend weekend opzitten en de sleurhut staat nu alweer gepoetst en wel ( met dank aan Dirry) voor de deur. Morgen vertrekken we naar winterwijk, we hebben er zin!!! We mogen vroeg aan de bak, zaterdag startten we om 9 uur in de dressuur, zondag mogen we om half 9 aan de start verschijnen voor de marathon! ochtendstond heeft goud in de mond zullen we maar denken!!!

heel veel liefs,
    Rob & Brechtje

• 16 April 2010 - 18:05

Helga En Erwin:

Wat gaat jullie snel, zeg. Ben benieuwd hoe de St. Bernhardpas zal gaan. Hopelijk is de pas een beetje begaanbaar en ligt er geen of niet al teveel sneeuw. Heel veel succes en op naar Italie.

vele groetjes Helga en Erwin

• 17 April 2010 - 10:51

Rien En Dora :

jullie gaan als een speer ! wat fijn dat het zo goed gaat we blijven duimen hoor .heel veel sterkte met de kilometers !!!!! groetjes uit de kets daaaaaag

• 17 April 2010 - 12:41

Oma En Adrienne:

hoi luitjes
    ons moeder is naar mij gekomen om jullie verslagen van de wandeltocht te volgen. Ze heeft alles geleze en nu wil ze ook ff vertellen dat ze gister door Kees opgehaald is voor een heerlijk dineetje bij Tante Toos voor haar 80 jarige verjaardag. Jullie hebben ook de groeten van de hele familie Koks.
    Vanmorgen hebben Peet en ik de bessen weer beschermd voor de vogels. Anders hebben we geen bessen voor als jullie thuis zijn. haha
    Veel groetjes en dikke kus
    oma en adrienne