Bourg-Saint-Pierre - Reisverslag uit Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Bourg-Saint-Pierre - Reisverslag uit Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Bourg-Saint-Pierre

Door: Jan & Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

17 April 2010 | Zwitserland, Bourg-Saint-Pierre

Hallo allemaal,

Om maar bij vandaag te beginnen: Op het ogenblik zit ik ons verhaal te tikken op de laptop van Floor en Geert. Die hebben ons zeer verrast door plotseling voor onze neus te staan. Dat is echt kicken.

Wat onze wandeling betreft hebben wij de laatste drie dagen langzaam maar zeker de aanloop genomen naar de Grand Bernard.We zitten er nu ongeveer een zes, zeven kilometer vandaan.
Het is zeer indrukwekkend hoe al die grote bergen om ons heen liggen. Grandioos.
Wij volgen nu daadwerkelijk de Viafrancigena die wij op de GPS heel goed kunnen volgen.(Dank zij Joep) Hier in Borg-Saint-Pierre hebben we via de pastoor in Ostiere twee paar sneeuwrackets met stokken kunnen lenen die wij in Italië bij een collega achter kunnen laten. We hebben met de auto al een blik kunnen werpen op de weg over de col waar op de vrije zaterdag menigeen aan het racketwandelen was. Dat zullen we morgen proefondervinderlijk vast gaan stellen. Daarover later meer.
Nu ga ik afsluiten want er zitten een paar hongerige gezichten te kijken of we nog niet gaan eten. Tenslotte zijn die al uren voor ons onderweg geweest.
Dus eerst eten dan volgen nog wat foto's.

Liefs en een extra dikke knuffel voor Annabel en Pukkie,

De wandelstiertjes
Jan & Anneke.

• 17 April 2010 - 17:38

Paul En Hetty:

Dat is inderdaad kicken als er ineens 2 bekende gezichten voor je staan.Vooral als je het niet verwacht.
    Overigens vinden wij het helemaal geweldig dat jullie alweer zover zijn gekomen en dan nog wel OVER de Grand Bernard. Chapeau!!!
    We wachten nu ook vol ongeduld op die mooie foto's van die geweldige reus.Jan en Anneke , wij wemsen jullie héél veel succes met de rest van de tocht en doe de groetjes aan Floor en Geert.

• 17 April 2010 - 17:50

Joke En Louis:

hoi wandelaars, maar als je racket onder doet, moet er wel sneeuw liggen toch, maar ja als je dat denk kan't ook,
    niet dan, maar nog veel wandel plezier jan en anna jo en lois groeten.

• 17 April 2010 - 20:52

Ton En Cor:

Hallo mensen,
    We hebben jullie foto's bekeken en geconstateerd dat jullie al een flink kleurtje hebben of is dat van de wijn?
    Nog veel zonnige wandel dagen en smeer de kuiten maar goed.
    gr.Ton en Cor.

• 18 April 2010 - 07:13

Peet En Adriënne:

Hey allemaal
    die twee weten jullie ook altijd te vinden hé.5 jaar terug ook al en nu helemaal daar ook weer. Het is geweldig hoor. Kan me voorstellen dat het een verrassing van jewelste is. Maar tussen () zijn jullie, als Patrick en Ilse en Annabel komen al niet veel te ver! Jullie gaan zo hard. Maar ja als zij er zijn kunnen jullie lekker uitblazen en vakantie vieren toch?
    Veel groetjes voor allen
    dikke kus
    Peet en Adriënne

• 18 April 2010 - 07:44

Ben En Marian Van Ou:

Anneke en Jan prachtige foto,s hoor en we lezen dat alles goed gaat dus op naar Rome en succes van
    Ben en Marian van Oudheusden

• 18 April 2010 - 07:45

Annie En Leo.:

Hoi Anneke en Jan.

Hier weer een berichtje van ons.
    Ik heb gezien op jullie foto's dat je al een lekker kleurtje hebt gekregen.
    Wij hebben afgelopen zaterdag voor het eerst buiten kunnen eten in de zon.
    Wat zien jullie toch mooie natuur.
    En dat racketwandelen hoor ik nog wel wat dat is?
    Veel wandel plezier nog.
    Groetjes Annie en Leo.

• 18 April 2010 - 15:39

Bernite En Rob:

Tjonge, tjonge, wat schieten jullie al lekker op: bijna in Italië! En wt zien jullie er gezond uit! Is het nog steeds de bedoeling dat jullie een tijdje in Aosta willen blijven? Wij vertrekken volgende week vrijdag (30/4) naar Italië en zouden jullie, als het ook maar even kan, op onze heenweg in Aosta willen komen opzoeken. We sturen nog een SMS-je.

Heel vVel groetjes, Bernite en Rob

• 18 April 2010 - 16:56

Kees Aneke Vd Wouw:

wat zien jullie er nog goed uit . en mooie foto s en wat een leuke verrasing .zullen wij allemaal op bezoek komen .
    dat lijkt mij wel leuk maar dan komen julie niet veel verder mee .
    of we lopen mee iedere dag iemand anders .
    kan wel leuk zijn .
    goed ga zo door wij denken aan jullie .
    vele groetjes

• 18 April 2010 - 17:14

Ada En Karel :

zo te zien gaat het goed met jullie wat is het mooi waar jullie zijn geniet er van. wij zijn ingelood voor de 4 daagse dus nu gaan we oefenen en hebben gisteren 25 km gelopen met de bloesemtocht ging heel goed dus we gaan er voor Tim heeft vandaag zijn eerste communie gedaan zo zijn jullie ook weer een beetje op de hoogte van ons groetjes

• 18 April 2010 - 17:24

Riet En Frans:

Wat gezellig,zo onverwachts visite
    en wat goed dat het zo vlot allemaal verloopt,het ziet er heel mooi uit,maar wij zouden het niet kunnen ,PETJE AF voor jullie .Nog veel wandel plezier en groetjes en veel liefs van ons x x

• 18 April 2010 - 18:17

Lies Verbunt:

hoi Anneke en Jan.
    wat zullen jullie genieten van al het moois dat je ziet en het onverwachse bezoek dat er was geweldig.
    nog veel succes en veel groetjes Lies.

• 19 April 2010 - 13:04

Ad & Philo:

hoi snel wandelaars,
    Wat hebben jullie een mooie tocht, met iedere dag zeer mooie natuur, de Grand Bernard is zeker de moeite waard, te voet zul je er nog wel meer van genieten.
    Veel wandelsucces

• 19 April 2010 - 18:17

Berry:

Hallo Jan & Anneke,
    Wat gaan jullie jullie snel zeg!! Erg leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat. Ga zo door en geniet van deze reis! Uiteraard blijf ik het hier volgen. Gr, Berry

• 20 April 2010 - 20:57

Ralph En Jenneke:

Zo HEY wat zien jullie er lekker gekleurd uit!

Super leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    Ook erg leuk dat Floor en Geert voor jullie neus stonden.
    Nou zet hem op!!

Groetjes en een dikke kus

Ralph en Jenneke

• 21 April 2010 - 13:07

De Vriesjes :

Lieve Jan en Anneke,

Jullie schieten zo wel hard op zeg! Ben heel benieuwd hoe jullie de Grand Bernard zijn doorgekomen. Wat een leuke verrassing dat Geert en Floor voor jullie neus stonden. Het is natuurlijk ook leuk om live je verhaal te doen. We zien aan de foto's dat jullie al van alles hebben meegemaakt. Zeer indrukwekkend. Ook handig dat jullie voorlopig nog niet vliegtuigafhankelijk zijn. Marco zijn moeder en tante zitten al een week vast op Kaapstad. Gelukkig zijn ze nog bij Marco zijn broer maar willen nu toch wel naar huis. Met de kinderen alles ok, druk op school en natuurlijk paardrijden. Mbv de sponsor worden er zo ook nog wat prijzen in de wacht gesleept. Dat is mooi meegenomen. Het ga jullie goed, we volgen jullie op de voet! Liefs Marco, Elze, Lotte en Nikki