Udenhout - Den Bosch - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Udenhout - Den Bosch - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Udenhout - Den Bosch

Door: Jan & Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

19 Mei 2012 | Nederland, Tilburg

Hallo familie, vrienden en bekenden.

Het weer is ons in tegenstelling tot de twee vorige delen van het Pelgrimspad gunstig gezind. Was het ook zelfs tot in de afgelopen weken niet zo'n heel goed weer, nu laat het zonnetje zich van de goede kant zien. Ondanks dat we de eerste zondag van mei al met vrienden zijn gaan dauwtrappen naar Den Bosch,zijn we vandaag toch het deel van het Pelgrimspad gaan lopen van Udenhout naar Den Bosch. Dit om al te ver reizen in het weekend te voorkomen. We parkeren de auto bij "De Rustende Jager" en gaan kris, kras door het bosrijke oostelijke deel van de Drunense duinen langs Helvoirt/Cromvoirt om bij natuurbad en recreatieterrein De IJzeren Man uit te komen. De route gaat dan verder langs de fussiladeplaats en kamp Vught. Ook langs de lunetten die in opdracht van onze Tilburgse Willem II aangelegd zijn. Zodoende komen we even verder bij het Drongelense afwaterings kanaal dat het overtollige water van de Dommel en de Aa in tijd van teveel water, af kan voeren. Als laatste bolwerk mogen we over de Zuidwallen lopen waarbij we uitkijken over het Bossche broek. Ook dit broek was vroeger een overloopgebied voor de Dommel en de Aa. Wij trekken de stad in en lopen de St. Jan binnen om het overbekende kaarsje aan te steken. Om bij het station te komen passeren wij de markt waar het nu een zee van bloemen en planten is die de tuinen van heel Brabant een zomers tintje gaan geven. Wij nemen de trein naar Tilburg en gaan bij ons in de achtertuin nog een tijdje van de zon genieten.

Tot morgen.

• 01 Juni 2012 - 10:26

Adrienne Van Der Ham:

hey wandelaars,

heb nu ffkes tijd om jullie verslag te lezen. weer wel een mooie omgeving zeker door de duinen.
    nu ga ik het andere verslag ook nog ffkes lezen
    doei dikke kus

• 07 Juni 2012 - 16:31

Ada Enkarel :

hoi leuk weer wat te horen van jullie wandelingen je had altijd nog een dagkaart kunnen nemen maar jullie geven niet zo maar òp het ziet er weer gezellig uit groetjes moergestel .