Heusden - Udenhout - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu Heusden - Udenhout - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

Heusden - Udenhout

Door: Jan & Anneke

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

20 Mei 2012 | Nederland, Tilburg

Hallo familie, vrienden en bekenden.

Wat een gedoe zeg: een ov-kaart. Maar we komen er samen met de dame van de infobalie bij het station in Tilburg uit en kunnen we met de trein naar Den Bosch en van daaruit met de bus naar Heusden. Rond elf uur kunnen we dan aan de wandel. Het regent niet, maar het is ook niet droog. Het is echt kappersweer: Het zévert. Toch voor de zekerheid de poncho maar even aan. Vanaf de rand van het vestingstadje, dat we later op het Pelgrimspad nog echt aan zullen doen, vertrekken we richting het nieuwere "Oud" Heusden. Daarbuiten belanden we al vlug in de hooibroeken waar zich nog een eendenkooi bevindt. Het lijkt hier wel een nudistenpad, zoveel
naaktslakken wij zien. Dat is geen wonder want we komen uit op de zeedijk. Dit is Amsterdam toch niet?! Nee, deze zeedijk is een overblijfsel uit de 13e eeuw en nu een prachtig fietspad met hier en daar oude wielen. (Uitgesleten gaten van overstromingen die nu als visvijver in gebruik zijn). Wij genieten van het prachtige vergezicht over de landerijen. We schampen langs Drunen af en wandelen weer een poosje langs het afwaterings kanaal. Daarna steken we het kanaal over om in de Drunense duinen terecht te komen. Eerst een aantal goed begaanbare paden, om daarna als we het hoogste punt bereikt hebben: De Capucijnenberg, een zandvlakte te doorkruisen. We kunnen ons goed voorstellen dat het hier in de Brabantse Sahara in de zomer bloedheet is, nu is het al zeer warm. Wij laten er ons niet door kisten. Met onze kennis van de omgeving weten wij dat het nu niet zo ver meer is naar De Rustende Jager met zijn heerlijk terras en koel drankje. De auto staat er nog net zoals wij hem gisterenmorgen weg hebben gezet en die brengt ons weer naar huis. Alweer een stukje van het Pelgrimspad volbracht.

Groetjes,
De wandelstiertjes ,
Jan & Anneke.

• 27 Mei 2012 - 18:36

Patje:

Weer lekker gewandeld zo te lezen. En ik hoor ook dat de "Camino" weer op de planning staat.... We zijn benieuwd. Liefs Patje en zijn meiden.

• 28 Mei 2012 - 15:06

Jan En Rini Somers:

Jan en Anneke,
    Met plezier hebben wij jullie nieuwe reisverslagen gelezen.
    Na Santiago en Rome hebben jullie opnieuw een Pelgrimstocht ondernomen en deze keer zelfs een Capucijnenberg ontdekt!
    Groeten,
    Rini en Jan

• 01 Juni 2012 - 10:30

Adrienne Van Der Ham:

ik zou ook niet weten hoe ik voor elkaar moet krijgen om met ov te reizen. maar ja zo te lezen lukt het jullie toch wel.
    Heusden is een erg mooi stadje dus ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben.
    groetjes en tot de volgende keer
    Adriënne