De Vlist - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu De Vlist - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jan en Anneke Loon - WaarBenJij.nu

De Vlist

Blijf op de hoogte en volg Jan en Anneke

24 Augustus 2012 | Nederland, Tilburg

Hallo familie, vrienden en bekenden,

Afgelopen donderdag 23 augustus, werd op een trouwfeest de vraag gesteld of we nog wel eens wandelen. Mijn antwoord was: "Als het kan morgen nog." Maar het is allemaal zo moeilijk om voor een dagje op pad te gaan en dan naar -en van de bewuste plaats te komen. Och zegt een kennis uit Stolwijk: "Als jullie naar Schoonhoven rijden dan pik ik jullie daar op en breng jullie naar Haastrecht." Afgesproken. Zo rijden we vrijdagmorgen naar het pontje bij Schoonhoven en brengt de goeie man ons van daaruit naar Haastrecht, ons vertrekpunt van de volgende etappe van Het Pelgrimspad. Het zonnetje schijnt er lustig op los als we op pad gaan. We doorkruisen het dorp om even later over een mooi nieuwe aangelegd landweggetje een aanloop te nemen naar het fietspad langs het riviertje de Vlist. Daar zien we een paar jongelui een andere aanloop nemen bij het tainen voor het N.K. firljeppen. Er moet nog wel wat getraind worden want een van die lui belandt met een plons in het water. Het is er prachtig wandelen, mede omdat het doorgaande verkeer aan de andere kant van de rivier zijn weg vindt en wij aan deze kant onder het lover der bomen ons pad rustig kunnen vervolgen. Zo gaat het een kilometer of acht door tot we Schoonhoven naderen. Hier vinden we de prachtig gerestaureerde molen: Bon Repas. We worden via de route door de parken langs de rand van de stad geleid om even later toch door het centrum en onder de veerpoort door bij het veer uit te komen. Al met al een korte, maar prachtige etappe.

Groetjes,
De wandelstiertjes,
Jan & Anneke.

• 26 Augustus 2012 - 13:11

Rini En Jan Somers:

Anneke en Jan,
    Inderdaad zijn jullie daar door een prachtig stukje Nederland gelopen. Wij kennen de weg als een schitterende fietsroute.
    Leuk om te horen en te zien dat jullie weer aan de wandel zijn.
    Groeten,
    Rini en Jan